Close Menu

Impact Challenge Award

Met de Impact Challenge dagen we elkaar uit om de impact van de goededoelensector te vergroten en beter zichtbaar te maken. Gebruiken we wel de effectiefste strategieën om onze missies te realiseren? En hoe communiceren we over impact? Samen gaan we op zoek naar inzicht en inspiratie.

Hoe? Door kennis te delen, ervaringen uit te wisselen en elkaar te inspireren. We kunnen namelijk veel van elkaar leren. 

Ook dit jaar organiseren we weer een Impact Challenge Award. Heb jij iets geleerd over het vergroten van je impact als goed doel en wil je jouw ervaringen delen? 

De inzendingen voor de Impact Challenge Award 2020 zijn gesloten!

Voor wie is de Impact Challenge Award?

Alle goede doelen zijn welkom om mee te dingen naar de award. De enige voorwaarde is dat je iets geleerd hebt over het vergroten je impact en dat je dit kunt vertalen naar een concreet advies voor collega-organisaties. Om mee te doen is het dus niet belangrijk of je voor het eerst je leerervaringen concreet maakt of dat je al jaren conform een (wetenschappelijke) systematiek werkt aan het vergroten van impact.

De organisatie wint die het beste in staat is om geleerde lessen te vertalen naar een concreet en inspirerend advies voor collega-organisaties.

Twijfel je of jouw organisatie in aanmerking komt voor deelname aan de Impact Challenge Award, neem contact met ons op via secretariaat@impact-challenge.nl

 

Hoe doe je mee?

Alle goededoelenorganisaties zijn uitgenodigd om voor de eerste pitchronde een case in te dienen waarin je beschrijft wat je hebt geleerd over het vergroten van je impact. 

Om mee te doen download je het onderstaande formulier en doorloop je de volgende stappen:

Stap 1:   Beschrijf hoe je meer impactgericht bent gaan werken
Maak concreet wat je hebt geleerd en leg dit uit aan de hand van een concrete verandering in je organisatie.

Stap 2:   Geef een concreet en inspirerend voorbeeld
Wat betekent dit voor de praktijk van je werk?

Stap 3:   Jouw belangrijkste les in één zin.

Stap 4:   Adviseer
Hoe kunnen je collega's meer impact realiseren? Voor wie is dat advies relevant?

We raden je aan het formulier in te vullen met jouw collega’s die betrokken zijn geweest bij jouw case. Het doorlopen van de stappen duurt ongeveer 3 uur.

 

De wedstrijd

  • Organisaties krijgen tot maandag 19 oktober 2020, 12uur (Amsterdamse tijd) de mogelijkheid om hun eerste pitch in te dienen waarin ze kort en krachtig bovenstaande stappen doorlopen. Let op: deadline is verschoven!
  • Het Impact Centre Erasmus beoordeelt de inzendingen aan de hand van de criteria in het Deelnameformulier volgens een vastgesteld protocol.
  • De organisaties uit de Top 5 van beste inzendingen krijgen allemaal een 1-op-1 focussessie aangeboden waarin je samen met een externe consultant focus aanbrengt in jouw verhaal.
  • Daarnaast krijgen de top 5 organisaties op 13 november 2020 gezamenlijk een pitchworkshop aangeboden om te ondersteunen in het maken van een presentatie voor de finale tijdens het Impact Event op 27 november 2020 in Amsterdam.
  • De uitgewerkte cases worden voorgelegd aan een onafhankelijke vakjury.
  • Tijdens het Impact Event op 27 november 2020 presenteert de Top 5 haar case aan het aanwezige publiek. Het publiek mag live stemmen op zijn favoriet. 
  • De winnaar wordt ter plaatse bekend gemaakt. Het juryoordeel bepaalt 65% en de publieksscore 35% van het eindcijfer.

Wanneer heb je gewonnen?

De inzender wint die:

  1. op een heldere manier kan omschrijven wat er is geleerd over het vergroten van je impact als goededoelenorganisatie, 
  2. het beste in staat is geweest om deze leerpunten te vertalen naar concrete & inspirerende tips of adviezen voor collega’s.

 

De Prijs

De winnaar van de Impact Challenge Award 2020 ontvangt een bijzondere Impactprijs op Maat. Je krijgt namelijk de beschikking over een Persoonlijk Impactteam met experts van ABN AMRO! Samen met hen bekijk je welke ondersteuning je nodig hebt om de volgende stap te maken in het realiseren van meer impact met jouw organisatie. Dit kan bijvoorbeeld door middel van een intern consultancytraject, coaching op specifieke issues, en/of het volgen van een opleiding. Bij de Prijs op Maat zijn experts van het Dialogues House, het Innovatiecentrum, het Opleidingscentrum en Duurzaam bankieren van ABN AMRO betrokken.

De overige finalisten worden na afloop van de wedstrijd door de Impact Challenge gekoppeld aan Avance Impact, MDF, Sinzer en Shape Your World voor een persoonlijke consult om de impact van hun organisatie nog verder te vergroten.

 

De jury

De jury van de Impact Challenge Award is onafhankelijk en bestaat uit experts en ervaringsdeskundigen op het gebied van impactgericht werken. Er nemen geen medewerkers van goededoelenorganisaties, de brancheverenigingen of de toezichthouder zitting in de jury van de Impact Challenge Award. De jury wordt ondersteund door het secretariaat van de Impact Challenge. De jury wordt op een later moment bekend gemaakt.

 

Planning

 Juli 2020

 Start inschrijving Impact Challenge Award

 Deadline: maandag 19 oktober 2020, 12uur

 19 oktober 2020

 Start beoordeling inzendingen door Impact   Center Erasmus 

 

 2 november 2020

 Bekendmaking Top 5

 Alle inzendingen ontvangen feedback over hun score

 5 & 6 november 2020

 1-op-1-focussessies om de inzending verder aan te scherpen.

 Deadline inleveren cases voor vakjury: 18 november 2020

 13 november 2020

 Gezamenlijke pitchworkshop

 Deadline inleveren schermpresentatie: 20 november 2020

 19 november 2020 

  Jury ontvangt de cases ter beoordeling

 

 

 27 november 2020

 Finale tijdens Impact Event 2020

 

 

Wedstrijdformulier en reglement

Voor vragen kun je contact opnemen met secretariaat@impact-challenge.nl

Download Deelnameformulier   Wedstrijdreglement Impact Challenge Award

Uploaden wedstrijdformulier